Clienti Problema   bookmarkBookmark   Bookmark and Share

Cadru Legal


Este legala adaugarea reclamatiilor impotriva Clientilor Neseriosi intr-o Baza Nationala, care sa fie accesibila membrilor in vederea protejarii de prejudicii? Da! Este 100% Legal.

Clienti Problema/Pagubosi/Rai Platnici exista peste tot in lume.

Legea pentru protectia datelor cu caracter personal prevede si ACCEPTA constituirea birourilor de credit. De exemplu preventel

In toate tarile civilizate, inclusiv SUA si Europa, exista Birouri de Credit si Servicii de protectia impotriva clienti problema.


PrevenTel este o baza nationala cu Clientii Problema din telefonia mobila, nu doar in Romania ci in toate tarile din Europa. Sistemul Preventel este perfect legal, desi nu exista nici o lege speciala care sa reglementeze functionarea sa.


Legea pentru Protectia Datelor cu Caracter Personal 677/2001 ofera dreptul de a pune datele personale la dispozitia tertilor fara consimtamantul acestora conform Art 5 Alineat 2 a) si e) atunci cand acest lucru este necesar.


"c) cand este necesar pentru incheierea sau pentru executarea unui contract incheiat ori care se va incheia, in interesul persoanei vizate, intre operator si un tert;"

In cazul comenzilor online, ESTE NECESAR pentru comerciant sa prelucreze datele pentru calcularea unui scor de risc. Altfel, risca sa trimita comenzi unor persoane fictive, deoarece oricine poate face comenzi online pe nume false, ireale si adrese oarecare, folosindu-si propriul numar de telefon, sau cartele sim preplatite.

Clientii Problema nu sunt refuzati, dar trebuie sa plateasca avans, inainte de livrarea produselor. Si au dreptul legal de retur, daca nu sunt multumiti. Dar pentru a putea returna produsele, clientii trebuie sa le plateasca, astfel ei dovedesc ca in cazul in care le returneaza exista un motiv real pentru care le-au returnat.

Prelucrarea datelor si verificarea in Baza Nationala cu clienti problema, ESTE NECESARA in vederea executarii contractului deoarece datele trebuie validate ( oricine poate comanda introducand date false sau fictive ) si calculat un scor de risc ( daca comanda e plasata de copii sau de persoane care sunt rau intentionate cu scopul de a bloca marfa la curierat? )

Datele din comenzile online nu sunt preluate din cartea de identitate, prin urmare pot fi date fictive sau false ele trebuie validate si verificate

Pentru executarea oricarui contract datele clientului trebuie validate si verificate, de asemenea trebuie calculat un scor de risc in cazul in care se solicita livrarea bunurilor INAINTE de efectuarea platii, ca in cazul sistemului Ramburs . Fara aceste verificari minime nu se poate executa contractul, nu se poate executa un contract daca sunt trimite produse catre un client cu date fictive, stocul oricarui Magzin Online poate fi blocat la firma de curierat in cazul in care cineva plaseaza un numar foarte mare de comenzi false, folosind tehnici de IP spoofing ( proxy ) sau numere de telefon ale unor cartele SIM prepay nefolosite, colectate gratis de la cunostinte

Este foarte usor pentru oricine sa plaseze o comanda online, cu date fictive, dar numar de telefon real si sa solicite livrarea cu plata la destinatie. Confirmarea telefonica nu este suficienta deoarece persoana respectiva raspunde la telefon si spune ca este foarte interesata de respecivul produs.

Fara sa verifice datele respective intr-o Baza Nationala, Magazinul Online nu poate calcula un scor de risc si va trimite coletul catre datele fictive din comanda. Coletul se va intoarce si Magazinul Online va plati transportul tur-retur.

In cele mai multe cazuri pagubele cauzate de acesti clienti sunt minore, 20-50 Lei si nu merita efortul de a angaja avocat si a urmari in Instanta cazul. Un avocat costa 500 - 1000 Lei sau mai mult, fara garantie ca acesti bani vor fi recuperati de la client. E mult mai usor sa fie adaugate datele despre respectivul client in Baza Nationala, nume, telefon si adresa.

Daca clientul respectiv va incerca sa plaseze alte comenzi false, indiferent ca e vorba de acelasi magazin sau de alte magazine, va fi depistat prin numarul de telefon sau Ip.

Atat timp cat sistemul PrevenTel este legal, orice alt sistem similar este legal. Informatiile ClientiNeseriosi.ro nu sunt disponibile publicului larg ci doar membrilor autorizati.

ClientiNeseriosi.ro este un serviciu similar sistemului Preventel, cu alte cuvinte clientii care nu onoreaza contractul sau comanda si produc prejudicii financiare sunt introdusi si sunt accesibil tuturor membrilor.

PrevenTel se adreseaza operatorilor de telefonie mobila, ClientiNeseriosi.ro se adreseaza Magazinelor Online, Hotelurilor, Pensiunilor, Agentiilor Imobiliare si a altor agenti comerciali care ofera servicii cu plata la final si care pot intalni Clienti Problema.

PrevenTel se adreseaza operatorilor de telefonie mobila, ClientiNeseriosi.ro se adreseaza Magazinelor Online, Hotelurilor, Pensiunilor, Agentiilor Imobiliare si a altor agenti comerciali care ofera servicii cu plata la final si care pot intalni Clienti Problema.

ClientiNeseriosi.ro contine in mare parte COMENZILE FALSE ale Magazinelor Online. In foarte multe cazuri aceste comenzi false nu contin date REALE, cu exceptia numarului de telefon si au avut scop prejudicierea Magazinelor Online unde au fost plasate.

Exista un numar mare de competitori care vor sa faca rau competitiei plasand comenzi false cu date fictive si numere de telefon achizitionate BULK pentru unica folosinta. Pentru mai multe detalii cititi Atacuri pentru Blocarea Marfii

Datele comenzilor false nu cad sub incidenta Legii 677/2001 privind protectia datelor cu caracter personal, deoarece nu sunt date care apartin unor persoane reale. In cazul in care sunt folosite date reale pentru plasearea unor comenzi false, publicarea lor pe Clienti Problema.ro este reglementata de Legea 677/2001 Art 20, Alienatul c) si anume datele pot fi puse la dispozitia unor terti, fara acordul persoanelor vizate, atunci cand acest lucru este necesar .

Exemplu 1.
Persoana X plaseaza comenzi cu date fictive la un Magazin Online pentru a-i cauza pagube. Salvarea acelor date fictive si a numerelor de telefon folosite pe ClientiNeseriosi.ro vor ajuta atat respectivul Magazin Online cat si celelalte Magazine sa depisteze usor comenzile ulterioare cu aceleasi date fictive, sau acele numere de telefon si vor solicita plata avans cu Cardul sau OP, si nu cad sub incidenta Legii 677/2001 deoarece datele nu sunt reale.

Exemplu 2.
Persoana X plaseaza comenzi la Magazine Online cu datele persoanei Y, fara ca persoana Y sa stie, sau sa fie de acord, dar folosind numarul de telefon al persoanei X. La confirmarile telefonice Magazinele Online vor suna de fapt persoana X, care va confirma comenzile si vor trimite coletele persoanei Y. Acestea nu sunt ridicate si se intoarc, prejudiciind Magazinul Online. Publicand datele persoanei Y pe ClientiNeseriosi.ro este executat contractul in interesul persoanei vizate, persoana Y, si nu se vor trimite coletele fara avans. Interesul persoanei Y este de a nu fi trimise coletele, pentru ca nu-i convine ca persoana X sa faca comenzi aiurea pe numele sau si sa primeasca tot felul de colete. Publicarea datelor personale cad sub incidenta Legii 677/2001 Art 20 Alineatul c) deoarece este in interesul persoanei vizate sa-i fie puse datele intr-o Baza comuna si sa nu primeasca sute de colete comandate aiurea impotriva vointei sale

Exemplu 3.
Persoana X plaseaza comenzi la Magazine Online cu datele sale reale si nu ridica coletele. Pentru a se executa contractul, datele clientului pot fi salvate pe ClientiNeseriosi.ro conform Legii 677/2001 Art 20 Alineatul C)

Persoanele adaugate pe nedrept.
Orice persoana care considera ca a fost adaugata pe nedrept si care doreste sa fie stearsa din Baza Nationala ClientiNeseriosi.ro , ne poate contacta si vom solutiona rapid problema.

Birourile de Credit sunt legale peste tot in lume, in tarile civilizate, in SUA si in Europa, chiar daca ele contin datele personale ale clientilor. In SUA exista rateMyCustomer.com si ripOffReport.com doua servicii de tip BCB ( Bad Customers Blacklist ), cu datele clientilor pagubosi.

Cand hotii sunt prinsi la furat in magazine, in Europa, de multe ori li se face poza si aceasta este afisata public in interiorul magazinului. Imaginea hotului cade sub incidenta Legii protectiei datelor cu caracter personal, si il defaimeaza, totusi aceasta practica este des intalnita.

In Romania exista ideea preconceputa ca nu ar fi legala publicarea datelor personale, chiar daca e vorba de rai platnici, hoti sau tepari. Aceasta idee preconceputa este datorita faptului ca Legea pentru protectia datelor cu caracter personal este prost inteleasa de romanul cu inteligenta medie, care trateaza orice informatie superficial si dupa ureche, fara sa inteleaga ca Legea aceasta este conceputa pentru a preveni vanzarea si publicarea datelor personale oriunde si oricum, si bombardarea persoanelor cu apeluri comerciale din partea firmelor de marketing, etc...

Pentru onorarea comenzii si executarea livrarii, datele personale pot fi puse la dispozitia firmei de curierat fara a se cere consimtamantul clientului, deoarece este evident si natural ca aceste date sunt necesare firmei de curierat pentru executarea contractului.

Similar, pentru a se executa contractul, este nevoie ca clientul sa fie verificat intr-un Birou de Credit, pentru a se preveni comenzile false, altfel o persoana rau intentionata poate plasa un numar mare de comenzi false si poate pacali magazinul sa trimita si sa-si blocheze marfa la curier o perioada de timp.

Daca un magazin are un numar mare de atacuri cu comenzi false, nu va mai putea oferi marfa clientilor legitimi, deoarece marfa este blocata la curierat spre clientii falsi, fictivi, sau rai platnici .

Clientii au dreptul legal de Retur, au dreptul sa se razgandeasca oricand cu privire la comanda facuta si au dreptul sa returneze produsele. Dar pentru a returna produsele trebuie in primul rand sa le primeasca si sa le plateasca. Apoi pentru a le returna vor trebui sa achite transportul catre firma de la care le-au cumparat.

Este o diferenta intre a trimite inapoi produsele prin dreptul Legal de returnare si neridicarea lor. In cazul returnarii, produsele sunt platite si de asemenea este platit si transportul. Magazinul primeste produsele si ofera banii inapoi clientului, dar clientul suporta costul de transport.

In cazul in care nu primeste produsele, clientul trebuie sa achite costul de transport, tur retur.

Deoarece publicarea datelor personale ale teparilor este perfect legala, exista o multime de alte Baze Nationale si firme care si-au propus sa lupte impotriva Neseriosilor si Teparilor:

Acestea sunt dedicate altor segmente de piata nefiind special concepute pentru Magazinele Online, nu au API care poate fi implementat in shopping cart pentru verificari automate si nu au in vedere Clientii Problema care nu ridica coletele Ramburs.


Copyright © 2015 Clienti Neseriosi. Toate drepturile rezervate. Ultima modificare: Iunie 11, 2015