Clienti Problema   bookmarkBookmark   Bookmark and Share

Atacuri si comenzi false


Sunt foarte multi cei care ataca magazinele online plasand comenzi false, chiar daca se face confirmare telefonica. Este foarte usor pentru oricine sa faca rost de SIM-uri cu numar nefolosite, mai ales in unele orase mici si sarace din Provincie; poti gasi la oameni SIM-uri pe care nu le mai folosesc, care nu mai au credit pe ele, dar care sunt inca in perioada de valabilitate si pe care poti primii apeluri.

Avand 20-30 de astfel de SIM-uri fara credit, dar in perioada de valabilitate, poti plasa 20-30 de comenzi false la un Magazin Online, dand de fiecare data ALTE date ( alt nume, adresa, oras, etc ), si un numar diferit de telefon din aceste SIM-uri. La confirmarea telefonica, spui ca doresti produsul si dai datele false pe care le-ai introdus, facand comerciantul sa creada ca esti interesat si sa trimita coletul.

Din pacate exista astfel de cazuri, in care, competitori necinstiti platesc pe cineva fara principii morale, sa plaseze comenzi false competitiei, cu scopul de a-i cauza pagube cu taxele de retur si de a-i bloca marfa la Curierat.

De cele mai multe ori astfel de atacuri trec neobservate, deoarece Magazinul Online poate crede ca este doar vorba de clienti neseriosi, care s-au razgandit sau nu au dorit sa ridice produsul.

Dar nu trec neobservate de Baza Nationala cu Clienti Neseriosi, caci atunci cand de la acelasi numar de telefon se plaseaza comenzi la prea multe magazine diferite dar in acelasi domeniu ( ex. haine pentru copii ), de la acelasi IP, noi intram in actiune si incepem sa investigam situatia.

Astfel am aflat ca, astfel de atacuri sunt destul de frecvente in Romania, unde omul e pe principiu daca moare capra mea sa moara si capra vecinului, si unde oamenii incearca sa faca rau daca considera ca pot scapa fara sa fie prinsi.

In cateva situatii, am reusit sa depistam si sa ne intalnim cu cativa din cei care au plasat comenzi false. Nu pentru a ne transforma noi in "justitiari" dupa cum au afirmat anumite persoane, noi nu suntem abilitati sa pedepsim pe nimeni in nici un fel, si nici nu dorim sa fim abilitati sa pedepsim, ci pur si simplu pentru a sta de vorba cu respectivele persoane si pentru a afla mai multe despre ce anume i-a determinat sa faca asta, si prin ce metode.

Bineinteles ca nu ar fi stat de vorba cu noi, daca nu le-am fi oferit ceva convenabil in schimb, adica bani.

Deci, dupa ce am constatat ca de la aceleasi numere de telefon au fost plasate comenzi false la o duzina de magazine din acelasi domeniu, competitive unele cu altele, am inceput sa sunam la respectivele numere, spunandu-le ca nu avem legatura cu Politia, si ca vrem sa ne intalnim cu ei sa stam de vorba, oferindu-le bani ca sa se intalneasca cu noi si sa ne poveasteasca cum au facut.

Multi ne-au injurat si ne-au inchis, fara sa creada ce le spuneam. Unul a acceptat sa se intalneasca cu noi, probabil nu ii era frica sau avea nevoie mare de bani.

Persoana respectiva, ne-a spus cum cineva de la un magazin Online i-a oferit 500 Lei sa faca 30-40 comenzi false la fiecare din cele 14 magazine online care erau competitor.

Locuind intr-un cartier mai sarac, a dat sfoara printre prieteni si cunostinte ca se revanseaza daca acestia ii fac rost de SIM-uri cu numere, nefolosite, fara credit, dar in perioada de valabilitate, indiferent de retea. Le platea cam 5-10 lei la 4-5 SIM-uri .

A facut rost de 42 SIM-uri, si s-a apucat de la propriul calculator, sa plaseze cam 2-3 comenzi false, pe zi, la fiecare din cele 14 magazine online.

In 15-20 zile, lucrand cam 2 ore pe zi, a plasat cele 40 comenzi la fiecare din cele 14 magazine. De fiecare data introducea alte date, nume fictive luate de pe siteuri gen http://www.arbogen.ro/surnames.php , adrese luate din Pagini Aurii, si numere de telefon din lista lui de SIM-uri, avand grija de fiecare data sa nu introduca acelasi numar de telefon de 2 ori la acelasi magazin. Fiecare comanda era de 3-4 milioane, deci la fiecare magazin a blocat marfa in valoare de aproximativ 160 milioane la Curier, prin cele 40 comenzi false, desigur pentru un numar limitat de zile, cauzand un prejudiciu cu taxele de transport tur retur de 20 lei pe comanda, in medie, deoarece taxele variaza la fiecare colet, o paguba de 8 milioane la fiecare magazin .

Deci, cu cele 5 milioane cheltuite, comerciantul necinstit a reusit sa cauzeze o paguba totala de 112 milioane la cele 14 magazine, 8 milioane la fiecare magazin, plus timp pierdut cu ambalarea marfii.

Trist este ca astfel de atacuri scapa nedetectate, daca comerciantii nu compara intre ei comenzile neridicate.

Politia nu actioneaza in astfel de cazuri decat daca cineva depune o plangere penala impotriva respectivului, si dovezi concrete, lucru care rareori se intampla.

Magazinele Online din Romania au un numar foarte mare de comenzi neridicate, intre 10-20%. Cu alte cuvinte la fiecare 10 colete trimise, unul este neridicat.

Sa fie aceasta rezultatul comenzilor false plasate de competitori, sau pur si simplu clienti neseriosi care nu vor produsele?

Indiferent cum, ele pot fi detectate si oprite prin solicitarea platii cu Cardul sau pri OP, atunci cand pe acel numar de telefon sau nume exista istoric negativ la alte magazine.

Baza Nationala cu Clienti Neseriosi nu are scop de "justitiar" si nu isi propune sa pedepseasca sau sa defaimeze pe nimeni.

Baza Nationala cu Clienti Neseriosi are scop de rating al clientilor, si de prevenire a fraudelor si pagubelor in randul magazinelor online.

Copyright © 2015 Clienti Neseriosi. Toate drepturile rezervate. Ultima modificare: Iunie 11, 2015